Clint Sand

Screen Shot 2012-02-23 at 3.15.43 PMVolný překlad rozhovoru S Clintem Sandem, který byl uveřejněn na serveru www.ableton.com.

Clint Sand. Neustále zkoumá hranice elektronické hudby, videa a nových médií. Clintův  hudební styl se vyvíjí  ruku v ruce sjeho pestrým pracovním procesem a neustále měnící se volbou nástrojů.  Jeho nejnovější úsilí, kromě hudebních výletů do stylů dark ambient  a drone, je kombinace analogové modulární syntézy s vlastním Max pro Live zařízením pro vytvoření svého jedinečného zvuku. Setkali jsme se s Clintem a zeptali se ho na pár věcí ohledně použití Ableton Live a Max4Live a také na www.maxforlive.com , největší on-line knihovny uživatelů Max Live zařízení.

Clinte, hrál a pracoval jste v mnoha různých kapelách a projektech. Prosím, řekněte nám něco o sobě a své tvůrčí práci.

Svou elektronickou hudební kariéru jsem započal vytvořením dancefloor-inspirovaný industriální projekt cut.rate.box. Po několika úspěšných CD, americkém a evropském turné v letech 1999 a 2003 jsem vytvořil další projekt s názvem Mono Chrome, zaměřený na experiment s melodicky pop strukturovanou electronikou. Dnes, stejně jako synnack ,  jsem se zaměřil na fůzi IDM/experimental-inspirovaný hudbou s využitím video art instalací. Zatím jsem udělal pět instalací pod tímto jménem  a na dalších se neustále pracuje.

Video práce byly zahájeny v roce 2007 a ve spolupráci s umělcem Jennifer McClain jsme vytvořit vlastní video kulisu pro použití v živách vystoupení Synnack. V roce 2008 jsem se na plný úvazek stal partnerem v projektu 0xf8 Studios který představuje kombinaci hudby Synnack a naší multi-mediální video spolupráce. Tuto spolupráci jsme nyní proměnily ve vzrušující nový směr pro Synnack.

Můžete nám říci o vybavení, které používáte a jak jste přišel na své současné nastavení?

Nejdříve jsme používali převážně hardwarových syntezátorů a samplerů a  počítač pro jejich řízení. Ovšem softwarové nástroje se velice dobře vyvinuly , zvuk, cenová dostupnost a integrace do DAW se stávalo zajímavější a v mém studiu bylo méně a méně hardware. Dnes, kombinace Ableton Live, který vám umožní vytvářet skutečně elektronickou hudbu , s analogovými modulárními syntezátory jsou perfektní studio. Nyní používám v podstatě jen Mac Book Pro, Mackie monitory, několik USB řadičů a Doepfer-100p6 rack plný zábavných věcí.

Když jste se rozhodl konsolidovat své studio, vybral jste si Ableton Live a Max4Live, jako jen dva softwarové nástroje. Co tě přivedlo k tomuto rozhodnutí?

Celé roky jsem  vytvářel různé nápady v různých softwaru a když přišel čas spojit je do jednoho celku, písně, byla z toho noční můra v exportu a importu různých dat. Skutečnost, že v Ableton Live, stačí přetáhnout písničky do sebe, a dokonce prohlédnout v prohlížeči, byla a je zcela revoluční. Další složkou, která je často přehlížena, je synt Operator. Operator na první pohled vypadá jako základní a jednoduchý FM synth. Nicméně, jakmile se do něj opravdu ponořite, objevíte ve skutečnosti v této jednoduchosti obrovskou sílu. Poslední věcí, která mě přesvědčila pro Ableton Live, je stabilita audio engine.S kutečnost, že si můžete přetáhnout do písně efekty během přehrávání, a dokonce i v různém pořadí a to vše bez výpadku zvuku, je brilantní.

Mnohokrát jsem si říkal, že by bylo úžasné, kdyby existoval způsob, jak využít sekvenční, globální transport a nastavení dat Ableton Live v Max / MSP. Když bylo oznámeno vypuštění Max4Live nemohl jsem tomu uvěřit. Nejen, že jsem mohl udělat přesně to, co jsem potřeboval, ale získal jsem tím i přístup k Live API.

Jakou velkou roli hraje Max4Live ve vaší hudbě? Jaké věci se vám daří?

V mém posledním vydání, v2.5, jsem použil M4L k  modulování LFO aspektů Operatoru, které jsou jinak statické. Také jsem vytvořil Max4Live zařízení, které ovlivňuje barvu klipů založených na jejich hystorii přehrávání. Toto usnadnilo použití nového typu workflow, které má velký vliv na hudební výsledek.

Nedávno jsem také stavěl sérii Max4Live zařízení, která analyzovat a konvertovalo zvuk do řady čísel, které jsem poslal na Jitter pro řízení a kontrolu vizuálních efektů. Máme v plánu toto používat k automatizaci  a vytváření videa pro  synnack v2.5 kolekci videí, k vytváření dynamických videoprojekcí pro představení Synnack a dále jako cntrolery pro umělecké instalace.

Mám Max4Live zařízení, které odesílajá informace do Jitteru, včetně primárních údajů jako je frekvenční pásmo, BPM, global transport status, amplituda,doba od spuštění play, a tak dále. Jitter interpretuje tato data pro vytváření vizualizací na základě toho, co publikum slyší. Můžete si přečíst všechny podrobnosti o tom na mém blogu .

Jakou roli hráli Ableton Live a Max4Live  ve vaší společné p

ráci? Našli jste další spolupracovníky?

V okamžiku, kdy vyšel Max4Live, začal jsem přemýšlet o tom, jak by mohla open source technologie aplikována na Max4Live zařízení. Vytvořil jsem maxforlive.com stránky jako pokus zajistit zdroj zařízení pro Max4Live a uživatelům dát možnost vytvářit určitou komunitu pro sdílení a spolupráce. Od prosince 2010 tam jsou stovky sdílených prostředků a více než 10.000 uživatelů. Ani jsem nevěděl, kolik je brilantních Max4Live programátorů, kteří jsou zapáleni do možností Abletonu a Cycling’74 . Maxforlive.com není jen o sdílení, je to také o učení. Obecně, pokud jsem přemýšlel o tom, jak postavit zařízení které chci, mohu najít něco podobného na webu knihovny a také si mohu přecíst o tom, jak někdo přemýšlel o podobném problému. To je velký jumpstart při budování svých vlastních zařízení.

Vy jste nedávno expandovali do použití modulárních analogových syntezátorů. Co vám s těmito věcmi umožní M4L rozhraní ?

Pro mou poslední verzi, jsem strávil tuny času na designu zvuku analogovým modulars, nahrávání klipu po klipu pro dosažení dobrého zvuky. Skončil jsem se stovkami klipů v jedné masivní Live Set. Pak jsem dělal řadu živých nahrávek pomocí Akai APC40 , kde byly hrány klipy a žítě míchány a efektovány inspirovány dubem. Výsledky tohoto živého vystoupení v 0xf8 Studios vyústila v dokončení skladby. Můžete si přečíst všechny podrobnosti zde .

Rád bych poděkoval za podporu mé práce Abletonu.